Datové schránky – „Skrzynka danych“
Korespondencja z urzędami państwowymi
Osoby prawne w Republice Czeskiej mają obowiązek prowadzenia tzw. ” Datových schránek” – elektroniczna skrzynka danych. Chodzi o on-line komunikację instytucji i urzędów państwowych z osobami prawnymi.
Skrzynka służy do dostarczania dokumentów administracji publiczenej.
Wiadomość dostarczona do skrytki może w pełni zastąpić list polecony lub zasyłkę do rąk własnych.
Założenie skrzynki zostaje przeprowadzone automatycznie po zapisie podmiotu gospodarczego do rejestru sądowego.
Informacja o założeniu skrzynki wysyłana jest listownie pod adres domowy prezesa spółki.
Aktywacji skrzynki trzeba dokonać w punkcie informacyjnym CzechPoint (znajduje się na wszystkich pocztach w Republice Czeskiej).
Przeprowadzenie aktywacji wymaga osobistego udziału prezesa.
Adres internetowy: