Korespondencja z urzędami państwowymi w Republice Czeskiej – Skrzynka danych

Datové schránky  –  „Skrzynka danych“

Korespondencja z urzędami państwowymi


Osoby prawne w Republice Czeskiej mają obowiązek prowadzenia  tzw. ” Datových schránek” – elektroniczna skrzynka danych. Chodzi o on-line komunikację instytucji i urzędów państwowych z osobami prawnymi. 

Skrzynka służy do dostarczania dokumentów administracji  publiczenej.
Wiadomość dostarczona do skrytki może w pełni zastąpić list polecony lub zasyłkę do rąk własnych.

Założenie skrzynki zostaje przeprowadzone  automatycznie po zapisie podmiotu gospodarczego do rejestru sądowego.
Informacja o założeniu skrzynki wysyłana jest listownie pod adres domowy prezesa spółki.
Aktywacji skrzynki trzeba dokonać w punkcie informacyjnym CzechPoint (znajduje się na wszystkich pocztach w Republice Czeskiej).
Przeprowadzenie aktywacji wymaga osobistego udziału prezesa.

Adres internetowy:

O Zbigniew Mrózek

doradca podatkowy na terenie Republiki Czeskiej. Od roku 1995 jest członkiem Izby Doradców Podatkowych Republiki Czeskiej, zapisany pod numerem 1681. Prowadzi biuro księgowe, które specjalizuje się w kompleksowej obsłudze polskich klientów. www.business-czechy.pl
Ten wpis został opublikowany w kategorii Wymagania prawne. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *